Branding

Je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk!
De kracht van een sterk merk zit ‘m in het juiste gevoel en vertrouwen dat het uitstraalt.

De kracht van een sterk merk!

Het gaat om je uitstraling. Je betrouwbaarheid en onderscheidend vermogen. Sluit jouw uitstraling aan bij hetgeen je aanbiedt? Hoe dichter je bedrijfsimago aansluit bij de vooraf geschepte verwachting van je merk of uitstraling, hoe vaker en eerder mensen geneigd zijn om bij je te kopen, terugkomen en je aanbevelen.

Branding ‘denkt’ vanuit de bedrijfsmissie en -identiteit (kernwaarden) en laat die aansluiten  aan je logo/beeldmerkhuisstijl, je kleurkeuze en een sterke bedrijfsnaam (merkwaarden). Een merk bestaat echter ook uit content en context. Die content moet doordrenkt zijn van de kenmerken van jouw merk.

Je merkstrategie zorgt voor consistente communicatie, zodat je herkent wordt en herinnerd blijft. Alle uitingen in de juiste tone-of-voice en in dezelfde beeldtaal.
Communiceer altijd een consistente en duidelijke
 boodschap.

Waarom is branding belangrijk:

  • Wekt vertrouwen
  • Straalt professionaliteit uit
  • Communiceert waar het voor staat
  • Onderscheidend vermogen
  • Geeft de doorslag bij aankoopbeslissingen
  • Herkenbaarheid

Van brainstormsessie en de creatieve fase naar communicatie en zichtbaarheid:

  1. Identiteit – Waar staat jouw bedrijf voor? Wat is jouw bestaansrecht?
  2. Merkwaarde – Welke waarde biedt jouw merk aan klanten?
  3. Uitstraling – Ontwerp van logo en huisstijl. Bepaling van tone-of-voice.
  4. Content – Welke boodschap spreekt aan en versterkt jouw merk?
  5. Awareness – Via welke kanalen bereiken we jouw doelgroep? Ben je (online) vindbaar, zichtbaar en herkenbaar?
  6. Consistentie – Hoe stem je alle contactmomenten met klanten af op jouw merk?

Branding vs marketing
Marketing is het middel om jouw merkwaarde naar je doelgroep te communiceren. Sterker nog: branding is eigenlijk het tegenovergestelde van marketing. Marketing is het actief promoten van een product of dienst en is dus een ‘pushfactor’. Er wordt actief een boodschap uitgedragen die de verkoop van een product of dienst stimuleert. Voorafgaand is het belangrijk dat de branding in orde is. De juiste branding trekt de aandacht en interesse van jouw doelgroep en kun je dus zien als een ‘pullfactor’.

Ben je geïnteresseerd in hoe we jou kunnen helpen met branding?

Neem contact op met Jeroen Kaptein voor een vrijblijvende afspraak. Kost niets en levert snel inzicht op.

Branding

Je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk!

De kracht van een sterk merk!

Het gaat om je uitstraling. Je betrouwbaarheid en onderscheidend vermogen. Sluit jouw uitstraling aan bij hetgeen je aanbiedt? Hoe dichter je bedrijfsimago aansluit bij de vooraf geschepte verwachting van je merk of uitstraling, hoe vaker en eerder mensen geneigd zijn om bij je te kopen, terugkomen en je aanbevelen.

Branding ‘denkt’ vanuit de bedrijfsmissie en -identiteit (kernwaarden) en laat die aansluiten  aan je logo/beeldmerkhuisstijl, je kleurkeuze en een sterke bedrijfsnaam (merkwaarden). Een merk bestaat echter ook uit content en context. Die content moet doordrenkt zijn van de kenmerken van jouw merk.

Je merkstrategie zorgt voor consistente communicatie, zodat je herkent wordt en herinnerd blijft. Alle uitingen in de juiste tone-of-voice en in dezelfde beeldtaal.
Communiceer altijd een consistente en duidelijke
 boodschap.

Waarom is branding belangrijk:

  • Wekt vertrouwen
  • Straalt professionaliteit uit
  • Communiceert waar het voor staat
  • Onderscheidend vermogen
  • Geeft de doorslag bij aankoopbeslissing

Branding vs marketing
Marketing is het middel om jouw merkwaarde naar je doelgroep te communiceren. Sterker nog: branding is eigenlijk het tegenovergestelde van marketing. Marketing is het actief promoten van een product of dienst en is dus een ‘pushfactor’. Er wordt actief een boodschap uitgedragen die de verkoop van een product of dienst stimuleert. Voorafgaand is het belangrijk dat de branding in orde is. De juiste branding trekt de aandacht en interesse van jouw doelgroep en kun je dus zien als een ‘pullfactor’.

Van brainstormsessie en de creatieve fase naar communicatie en zichtbaarheid:

  1. Identiteit – Waar staat jouw bedrijf voor? Wat is jouw bestaansrecht?
  2. Merkwaarde – Welke waarde biedt jouw merk aan klanten?
  3. Uitstraling – Ontwerp van logo en huisstijl. Bepaling van tone-of-voice.
  4. Content – Welke boodschap spreekt aan en versterkt jouw merk?
  5. Awareness – Via welke kanalen bereiken we jouw doelgroep? Ben je (online) vindbaar, zichtbaar en herkenbaar?
  6. Consistentie – Hoe stem je alle contactmomenten met klanten af op jouw merk?

Ben je geïnteresseerd in hoe we jou kunnen helpen met branding?

Neem contact op met Jeroen Kaptein voor een vrijblijvende afspraak. Kost niets en levert snel inzicht op.