Selecteer een pagina

Onze ABC-aanpak 

Analyse, Branding en Communicatie…

Marketing is een breed begrip.
In feite gaat het over alle activiteiten die ondernomen worden om een dienst of product zo goed mogelijk te verkopen.

Voor een zakelijke deal of een aankoop zijn er in principe 3 elementen nodig om tot een deal te komen: een probleem of behoefte, de oplossing of aanbod en de wil ervoor te betalen.

Ik vergelijk het vaak met de 3 elementen om vuur te krijgen:
Een brandstof, een hoge temperatuur en zuurstof.
Als 1 van deze elementen ontbreekt, dan is vuur volgens de natuurwetten onmogelijk.

Als de behoefte, het aanbod en de kosten niet helder zijn bij het zakendoen, dan komt er geen opdracht of overeenkomst tot stand.

Dus moeten we weten wat het probleem of waar behoefte aan is en wie dat probleem of die behoefte hebben.
Maar dan moeten we ook weten hoe we die doelgroep kunnen bereiken en hoe we die moeten aanspreken.
Wat beweegt je doelgroep om met jou zaken te gaan doen?
Zijn er andere aanbieders die hetzelfde op de markt brengen?
Hoe kan ik me dan onderscheiden van deze concurrenten?

Allemaal essentiële vragen die per bedrijf, per branche, per regio, per dienst, per product andere antwoorden hebben.

“Analyse and discover”

Analyse is dus een essentieel onderdeel van onze aanpak.
Zonder analyse geen plan. Zonder plan geen resultaat.

Meestal hanteren we het Business Model Canvas Een compacte methode om het gehele bedrijf en de markt in beeld te brengen.
Een SWOT-analyse is een interne en externe bedrijfsanalyse die handvatten geeft om de strategie te bepalen.

Bloei Merk & Marketing is een compacte organisatie en denkt daardoor bij de analyse al na over de volgende stappen: Branding en Communicatie.

“Create a strong brand”

Branding ontstaat door de creatieve vertaalslag vanuit de analyse naar de optimale manier om een merk (bedrijf, dienst of product)
in de markt te zetten.
Daar worden de kernwaarden omgezet in merkwaarden.
Daar wordt de interne identiteit omgezet naar externe gevoelswaarden, het imago.

Kernwaarden en identiteit worden door het bedrijf / producent bepaalt. De merkwaarden en het imago staan voor de manier waarop de doelgroep uw bedrijf ervaart. Deze twee invalshoeken moeten met elkaar overeenkomen!

Bloei focust in de Analyse fase al op de juiste creatieve vertaalslag naar een sterk merk.
En dat is niet alleen maar een naam en een logo. Branding is een werkwoord. Branding is het overbrengen van een emotie,
het vormen van een wereld waartoe je doelgroep zich aangetrokken voelt.
Een sterk merk straalt passie uit, maakt een emotie los, is herkenbaar, authentiek en professioneel.

Maar alleen Branding dekt de lading niet.
Hoe vertellen we het aan de wereld? Hoe komt de doelgroep in aanraking met ons merk?
Hoe genereren we zoveel mogelijk naamsbekendheid en hoe zorgen we dat het aanbod bij je doelgroep bekend is?

“Tell it to the world”

Communicatie is belangrijk. Het is het actieve gedeelte van je marketing-activiteiten.

Via welke kanalen bereiken we onze doelgroep?
Wat is dan de juiste boodschap?
Hoe val ik op tussen mijn concurrenten?
Hoe spreek ik op de goede manier mijn doelgroep aan?
Heb ik daar Social Media en Google voor nodig?

Communicatie is een continue proces.

Daarom ontwikkelt Bloei niet alleen een communicatieplan, maar ook communicatie procedures.
Sales en acquisitie moeten een automatisme worden.

De ABC-aanpak van Bloei dekt de hele lading.
Of we nou de traditionele of moderne media inzetten.
Bloei adviseert altijd de juiste mediamix voor uw bedrijf.

Het resultaat van onze ABC-aanpak is een effectieve strategie, een marketingplan dat we
direct uit kunnen werken en in kunnen zetten.
Een stappenplan voor structurele groei en quick-wins.

Een snelle en betaalbare samenwerking naar groei.

 

Spreekt onze aanpak je aan?

Er zullen vast nog wel vragen zijn over onze aanpak en de positieve resultaten ervan.

Of vraag je je af wat het kost?
We stemmen altijd de strategie af op het beschikbare budget.

En voordat het ook maar 1 euro gaat kosten, maken we alles helemaal inzichtelijk voor je.
Voor een verantwoorde investering in de groei van je bedrijf.

Het begint met een vrijblijvend oriëntatiegesprek.

 

Spreekt onze
aanpak je aan?