Druk, druk, druk…. Klinkt goed.

Maar is het ook efficiënt?
Levert het ook wat op?

De waan van de dag resulteert vaak in minder rendement, ontevreden klanten en impulsieve uitgaven. De externe communicatie wordt tijdelijk verwaarloosd en op den duur loop je achter de feiten aan.

Een duidelijke visie en strategie zorgt voor structuur. Waardoor je ondanks de drukte de grote lijnen niet uit het oog verliest. Marketing en communicatie blijven belangrijk. Als je daar pas aan gaat werken als het minder druk wordt, ben je te laat.

Jouw ideale klant.

We weten allemaal dat het belangrijk is om je doelgroep te kennen. Precies te weten wie je ideale klant is, wat die doet en waar die te bereiken is.

 

Maar ken je ook de klanten die NIET interessant voor je bedrijf zijn? Klanten met vragen en wensen waar jouw bedrijf eigenlijk niet zo goed op is ingericht. Daar ben je meer tijd aan kwijt dan dat het iets oplevert!

 

Als je niet goed in beeld hebt welke klanten wel en niet interessant zijn, ben je ongemerkt heel druk, maar het levert weinig op.

 

Naast het exact kennen van je doelgroep is het ook belangrijk visie en structuur te hebben in andere aspecten van zakendoen.

Een heldere werkwijze, planning en procedures maken dat drukke tijden efficiënt blijven.

 

Neem eens afstand.

Het is goed om af en toe afstand te nemen van de dagelijkse drukte. Verlies jezelf niet in de waan van de dag.

Dat zorgt voor nieuwe inzichten, een heldere visie en duidelijke structuur.

 

Maak eens een afspraak met iemand van buitenaf. Weg van het werk en zonder tijdsdruk.

 

Je mag mij altijd bellen als je eens met een marketing ondernemer van gedachten wilt wisselen. Nuttig en gezellig.

 

Het klinkt onlogisch, want het is toch druk, druk, druk…

Maar het levert energie, visie en rust op.

 

Zodat de drukte weer gaat renderen.