Selecteer een pagina

De meeste ondernemers die ik tegenkom en deze vraag stel, antwoorden met “Om meer klanten te krijgen”.
Maar als ik dan vraag hóe hun website daarvoor zorgt, blijft het vaak stil.

Je hebt natuurlijk niet een dure website laten ontwikkelen, alleen omdat iedereen er één heeft.

Jouw website is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie!
En als het goed is een actief element dat web traffic en omzet genereert.

Wanneer werkt een website actief mee aan jouw marketingstrategie?

Dat hangt er in eerste instantie vanaf welk businessmodel en verdienmodel jouw bedrijf heeft. Verkoop je een fysiek product of verleen je een dienst? Wil je via jouw website een reputatie opbouwen of verkoop je rechtstreeks via een webshop?

Een restaurant heeft écht een andere website nodig dan een producent van verwarmingselementen. En een advocaat communiceert anders dan een schilder. Voorzie je jouw doelgroep van informatie of communiceer je de laagste prijs?

Het is dus belangrijk de kernwaarden van jouw bedrijf te kennen en te uiten via je website.
De juiste snaar te raken bij jouw doelgroep.

Online strategie voor maximaal bereik en optimaal effect.

We bevinden ons tegenwoordig allemaal op het internet. Op de computer, de iPad of op je smartphone. Iedereen oriënteert zich via Google, Bing of een andere zoekmachine, voordat er iets gekocht wordt of voordat je zaken doet met een bedrijf.

Hoe wordt je in dat oerwoud van websites nou het beste gevonden?

Op dit moment zijn Google en Bing de belangrijkste zoekmachines.
Google is de nieuwe Gouden Gids en bepaalt na invoering van zoektermen welke websites er in beeld komen. Een goeie zoekterm-analyse is belangrijk, maar je concurrenten gebruiken natuurlijk dezelfde zoektermen als jouw bedrijf!

Er zijn een aantal mogelijkheden om beter gevonden te worden:

  1. Adwords (betaalde mogelijkheid eerder vermeld te worden, maar geen garantie)
  2. SEO (Search Engine Optimization)
  3. Relevante tekst en andere content
  4. Responsive website (werkt ook op ipad en mobile)
  5. Linkbuilding
  6. Integratie met Social Media

Conversie van bezoekers naar klanten

Het is natuurlijk prachtig als er een toename is van bezoekers op jouw website.
Dat veel mensen de digitale weg naar jouw bedrijf vinden.

Maar hoe krijg je het nou voor elkaar dat men daadwerkelijk zaken met jou wil doen?

Hoe kun je een optimale conversie te bereiken:

  1. Branding en uitstraling
  2. Een duidelijke en snelle kernboodschap
  3. Heldere navigatie
  4. Call-to-action
  5. A/B testing

Voor het ontwikkelen van een website die jouw marketingstrategie ondersteunt heb je dus 4 disciplines nodig, die integraal met elkaar samenwerken:

  1. Marketingstrategie (Doelstelling en marketingplan)
  2. Webdesign (Branding en communicatie)
  3. Website bouw (SEO, vindbaarheid, snelheid, responsive)
  4. Online strategie (Social Media, linkbuilding, nieuws, blog)

Digitale marketing is niet meer weg te denken!

Iedereen en alle bedrijven maken gebruik van het internet. Jouw doelgroep, maar ook jouw concurrenten.
Zonder een goede online strategie red je het tegenwoordig niet meer.

Zichtbaarheid en vindbaarheid zijn daarbij belangrijk, maar wat is de boodschap als je eenmaal gevonden wordt? Minstens zo belangrijk is je uitstraling, je branding en communicatie.
Alles komt tezamen in je website.

Het is nuttig af en toe te checken of je nog een effectieve website hebt, die jouw marketingstrategie effectief ondersteunt.
Een gesprek met een ervaren marketeer kan daarbij natuurlijk helpen.

Want samen ben je sterker.